۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۵:۳۳

حمایت دانمارک از تروریستها در سوریه

حمایت دانمارک از تروریستها در سوریه

وزیر خارجه دانمارک بر حمایت تسلیحاتی کشورش از گروههای مسلح در سوریه تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رای الیوم، "مارتین لیده گارد" وزیر خارجه دانمارک اعلام کرد که از طرح حمایت تسلیحاتی از مخالفان میانه رو سوریه حمایت می کند.

وی اظهار داشت: مخالفان میانه رو در سوریه برای ادامه جنگ به تسلیحات بیشتری احتیاج دارند. وزیر خارجه دانمارک در ادامه تأکید کرد که با مقامات کشورهای همپیمان و همسو در خصوص افزایش حمایتهای تسلیحاتی از مخالفان به ویژه ارائه سلاحهای سنگین به آنها، رایزنی خواهد کرد.

وی در مقابل با بیان اینکه وضعیت در سوریه بسیار نگران کننده است، از افزایش توان تسلیحاتی گروههای تند رو در سوریه اظهار نگرانی کرد!

لیده گارد با اشاره به درگیریها میان گروههای مسلح در جبهه ضد سوری در داخل این کشور گفت: گروههای تندرو تسلیحات زیادی در اختیار دارند و این تسلیحات را علیه گروههای میانه رو سوری به کار می گیرند.

وی در ادامه افزود برای حل بحران سوریه دو راهکار پیش رو داریم یکی اینکه همه گزینه ها را کنار بگذاریم و وارد مذاکره سیاسی با دولت سوریه شویم و دیگر اینکه از جبهه مخالف سوریه حمایت تسلیحاتی کنیم.

این در حالی است که آمریکا و دیگر کشورهای غربی با حمایت از گروه موسوم به ائتلاف مخالفان سوریه و گروه شورشی ارتش آزاد آنها را به انواع تسلیحات مجهز می کنند و این گروهها را گروههای میانه رو در صف مخالفان سوری می نامند و این در حالی است که ارتش آزاد یکی از عوامل اصلی کشتار مردم بیگناه در سوریه محسوب می شود.

برگزار نشدن انتخابات ریاست جمهوری در 10 کشور عربی

برخی دیپلماتها در کشورهای عربی مخالف سوریه اعلام کردند که انتخابات ریاست جمهوری سوریه در 10 کشور عربی از مجموع 21 کشور، برگزار نخواهد شد.

این در حالی است که انتخابات ریاست جمهوری سوریه چهارشنبه هفته آینده از شهروندان سوری مقیم خارج از این کشور برگزار می شود.

یک منبع آگاه در این خصوص اعلام کرد: انتخابات ریاست جمهوری سوریه در قطر، کویت و عربستان برگزار نخواهد شد، اما در سه کشور عربی حاشیه خلیج فارس دیگر مثل بحرین، عمان و امارات انتخابات برگزار می شود.

این منبع دلیل اصلی عدم برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را بسته بودن سفارت سوریه در این کشورهاست.

کشورهای لیبی، تونس، مصر، جیبوتی و مناطق فلسطینی نیز از جمله مکانهایی هستند که طبق اظهارات دیپلماتها انتخابات ریاست جمهوری سوریه در آنها برگزار نخواهد شد.

پیشتر نیز مقامات فرانسوی اعلام کرده بودند که اجازه نمی دهند انتخابات ریاست جمهوری سوریه در این کشور برگزار شود.

کد خبر 2296276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha